Alla inlägg under juni 2009

Av Helena - 30 juni 2009 22:45

jag fick nyss. Jag fick nyss telefonsamtal att fostervattnet gått!! Snart kan jag berätta att jag blivit FARMOR. Hur fan ska jag kunna sova i natt??

Av Helena - 30 juni 2009 14:59

..har jag. Vet inte om det är pga värmen eller om det är efterdyningar av festen jag var på i helgen. För en gångs skull är dom ganska söta, med bebisgropar vid tårna. Det är lite svårt med skor, man vill kanske inte ha foppatofflor i alla lägen.

Nu är det inte långt kvar tills jag blir farmor!! 26 dagar om bebben håller tiden. det kan ju ta flera dagar tillmen också flera dagar färre. Jag tycker synd om Pernilla som släpar runt på magen i denna hetta. Det blir hettigt för henne;)

Av Helena - 27 juni 2009 11:19

I kväll ska vi på stor baluns. 40*2-årsfest på Skarholmen. Jag var i Stockholm härom dagen och handlade en fin klänning som jag ska ha ikväll. Det blev nya skor och ny väska också. Tack kära syster för en trevlig dag i huvudstaden:)

Igår fick jag veta att Kim&Pernilla förlovar sig den 7/7. Jättestort grattis till er, älskade ungar.

Ha en riktigt skön helg i solen alla bloggläsare:)

Av Helena - 22 juni 2009 12:43

Det blev inget möte för mig idag. Jag blev väldigt förkyld istället. Kanske den kalla midsommarnatten gjorde att det bröt ut. Har känt att en förkylning lurat bakom näsan i ca en vecka och nu först bröt den ut.

Av Helena - 21 juni 2009 15:01

Midsommarhelgen är över och gästerna har åkt hem. Det känns lite tomt efter sällskapet som vi haft i nästan en vecka. Kim och Pernilla tog hem alla bebisgrejer, så de hade en rejäl packning på tåget. Becke och jag har precis kommit hem efter en tur på hojarna. Vi åkte till Uppsala och åt lunch. Nu sitter jag här och har jättetråkigt. Becke gör en spalje till mina nya Clematis. Jag var nyss ut och kollade om spjälsängen behöver målas om, men näää, den funkar nog till mitt barnbarn också. I morgon är det måndag och dags för traggelmöte igen. Jag längtar till semestern nu, så jag kan få slippa sitta på dessa möten som jag blir mer och mer avig mot.

Slutgnällt/Helena

Av Helena - 16 juni 2009 12:34

Igår kom Kim&Pernilla till oss. Typiskt att jag jobbar två kvällar och nätter. jag är ialla fall hemma nu en stund över dagen. Bebisen möljer runt för fullt i magen:) och farmor har äntligen varit med och kunnat känna. Tidigare har den ju alltid varit helt stilla när jag har varit med. Jag är så glad över att få rå om K&P en hel vecka:)

Av Helena - 14 juni 2009 20:00

i ösregn. Vi åkte helt oplanerat till Sophi&Petri idag. Vi satt hos dem och fikade och pratade när vi plötsligt kom in på samtal om älgar. Klockan 14 kom vi på att vi skulle åka på älgsafari. Sophie gjorde en sökning på nätet och hittade en älgpark i Sandviken. Vi hade en otrolig tur, för när vi ringde kl 14:10 fick vi veta att det var en guidad tur kl 15. Vi åkte dit och fick låna full regnklädesmundering. Sedan bar det av ut i skogen.... och träffade en älgtjur som heter Dennis, två älgkor, Klara och Ellen, som hade två kalvar var. Kalvarna var bara 14 dagar gamla och sprang omkring på rangliga ben. Sophie och jag fick klappa Klara :)

Och

Av Helena - 13 juni 2009 12:12

regnet det bara öser ner.... och jag blir så blöt om både skor och strumpor.... damdamdidamdidamdam...tratradilallalala.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards