Alla inlägg under augusti 2009

Av Helena - 31 augusti 2009 19:11

att jag är urdålig på att uppdatera bloggen. I förra veckan var jag några dagar i Bollnäs och umgicks med lillfamiljen. Jag upptäckte att Jonas är den enda människan som gillar när jag sjunger......eller så log han bara medlidande. Ungen är så gullig att jag vill mumsa i mig hela honom!!! Det svåraste är att jag längtar efter honom så fruktansvärt mycket. Jag vill få honom av Kim och Pernilla =). Fast jag tror att han ändå har det bäst med sina superfina och kärleksfulla föräldrar. Nästa sommar kanske jag kan få rå om honom helt själv i åtminstone ett par dagar. Jag har fått låna en av Pernillas digitalkameror, så nu kan jag lägga in lite mer bilder här på bloggen. Jag väntar bara på en USBkabel som jag har beställt.


Av Helena - 22 augusti 2009 09:45

har köpt en ny dator och han får varken fotoskrivare eller kamera att fungera tillsammans med datorn. I helgen skulle de försöka fixa det igen. Jag är lite elak och hoppas att det inte går, för då får jag köpa både kamera och skrivare billigt!! Jag behöver ju verkligen hans fina, bra kamera och hans fotoskrivare nu när jag blivit farmor. Tänk vad med kort jag kan ta och tänk vad med foton jag kan fixa då. Jag förstår verkligen inte hur jag ska klara mig utan hans kamera och skrivare om de lyckas installera i helgen;)

Förlåt käre bror, men gör bara ett halvdant försök, snäääälllllla.

Av Helena - 21 augusti 2009 10:32

Igår var jag och Susanne i skogen och plockade massor med kantareller och ännu mer rödgul trumpetsvamp och lite höstkantarell. Det värsta är ju kvar när man kommer hem.....rensningen........fästingarna. Jag kände ett stick under höger bröst efter svampturen och när jag tittade försökte en liten fästing sätta sig fast. Tji fick han, det blev bara mosade kvarlevor kvar av honom.  Vi vet att det finns massor med svamp på tillväxt vid vårt nya svampställe och dem tar vi om två veckor.

Av Helena - 16 augusti 2009 10:45

Jag är arg sedan i Torsdags!! Pernilla fick hög feber, stickningar i händerna och blödningar från underlivet under natten till Torsdag. På förmiddagen tog Kim kontakt med sjukvårdsrådgivningen som skickade ambulans. De skulle bli körda till Hudiksvall eftersom Jonas är född där, men under färden kom nya direktiv att hon först skulle till sjukhuset i Bollnäs. I Bollnäs fanns ingen läkare som kunde göra gynundersökning!? Men va faan, det skulle väl vilken hokus pokusare som helst klara av?? Det togs några prover och kontakt togs med gynekolog i Stockholm (varför inte i Hudiksvall?). Därefter skickar de hem Pernilla i ambulans med rådet att "vila lite, det kan bli så här". Hur fan tänker de?? På eftermiddagen kom en barnmorska på hembesök och hon såg direkt att Pernilla måste till sjukhus. Barnmorskan skrev ut ett sjukresekvitto för taxi till Hudiksvalls gynakut. Pernilla skulle då få betala 100:- själv, resten betalar ju Landstinget. När taxin kommer och Pernilla, Kim och Jonas är inpackade i bilen så ska chauffören ha betalt. Kim har inga kontanter påsig och taxin tar inte hans typ av kort. Att åka förbi uttagsautomat var helt omöjligt enligt chauffören. De blir tvugna att packa sig ur bilen igen. Efter mycket om och men och satkärringar på ambulansbeställningen, skjutsar Pernillas pappa dem till Hudiksvalls sjukhus. Pernilla har 39,6 i feber och de kan snabbt konstatera att hon har livmoderinflammation! Pernilla blir inlagd med intravenös antibiotikatillförsel. Det som är lite konstigt också är att Kim inte får stanna på avdelningen och hjälpa Pernilla med Jonas. Hur lätt är det att sköta en 6 veckors bebis när man har så hög feber och är allmänt dålig? Jag är så förbannat upprörd över läkarens agerande i Bollnäs, eller snarare icke agerande. Anmälan kommer att göras. Förr dog kvinnorna av detta pga att det lätt sprider sig till blodet med allmän blodförgiftning som följd! Jag är bara simpel undersköterska, men jag skulle fan ha klarat detta bättre än Bollnäsläkaren.



Av Helena - 11 augusti 2009 12:52

Jag älskar knubbiga bebisar! Jonas börjar bli en riktig söttjockis=)

Av Helena - 9 augusti 2009 23:02

Nu är huset tyst och tomt igen. I Fredags åkte jag och hämtade Kimpan, Pillan och Jonas i Bollnäs. Vi var på Theos dop i Lördags. Dopet var fint och efteråt bjöds det på lunch och fika i trädgården hemma hos Jenny och Stefan. När det var avklarat åkte vi till Susanne och Georgios och där blev det en spontan middag! Härligt att slippa hålla på med mat i denna underbara sommarvärme.

Idag åkte K, P och lillhjärtat hem igen. Det blir så jäkla tomt och tråkigt!!!!

Jag tror att Becke märker att jag deppar ihop när huset blir öde så han föreslog att vi skulle åka till Sophie och Petri i Gävle imorgon.  Det blir på eftermiddagen vi åker dit och på dagen ska jag ut och plocka kantareller med Tommy.

Av Helena - 4 augusti 2009 11:32

Det var länge sedan jag skrev i bloggen!! tiden rinner iväg och jag har fullt upp med altaninglasning och födelsedagar och dop och barnbarnsgos.

På fredag åker jag till Bollnäs och lämnar vår TV till Kim&Pernilla, samtidigt hämtar jag ner dom till Uppsala. Vi ska på dop på Lördag då lille Theo döps och Jonas ska hedra tillställningen med sin närvaro. De kommer nog att ha roligt ihop när de blir lite större, det skiljer ju bara 3 månader mellan dom.

Jag ska försöka lura Kim att ta en mc-tur med mig också. Känner jag honom rätt så behöver jag inte övertala honom speciellt mycket=)

12/8 börjar jag jobba igen och det känns både =) och =(

Det är ganska intressant att komma till jobbet och höra vad som skett under sommaren.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards